Orta Karadeniz'i dünyaya ulaştıracak ve Türkiye'nin
deniz üzerine inşaa edilen ilk havaalanıdır. Proje kapsamında öncelikle
inşa edilmesi planlanan havaalanının tüm alt ve üst yapı unsurları için
yaklaşık 7.435 metre uzunluğunda ve ortalama 5,5 metre yüksekliğinde 2
ila 8 ton ağırlığında taşlarla dolgu yapılarak koruyucu mendirek inşa
edilecektir. 7.435 metre uzunluğunda yapılacak koruyucu mendirek için 13
milyon taş kullanıldı.[1]
Ordu Giresun illeri ve çevresinin hava ulaşım ihtiyacını karşılamak
amacıyla günümüz koşullarına uygun Türkiye'de ilk defa tamamen deniz
üzerine uluslararası standartlarda, kaliteli, güvenli, konforlu, ileri
teknoloji ürünü çağdaş bir havaalanı yapımı gerçekleştirilecektir.
Yapılacak deniz dolgusu üzerine 1 metre kesit kalınlığında 3000*45 metre
boyutlarındaki pist 240*120 metre boyutlarında apron 250*24 metre
boylarında bağlantı taks yolu ve üstyapı tesislerinin olacağı alanın
dolgusu inşa edilecektir. Koruyucu mendirek içerisinde oluşturulacak
olan 1,770,000 metrekare alanın deniz seviyesinden artı 1 metre potuna
kadar deniz dolgusu yapılacaktır. Yaklaşık 1,770,000 metrekare alanın
dolgusu için 19,850,000 ton taş kullanılacaktır. Pistin her iki tarafına
900 metre uzunluğunda çelik kazıklar üzerine yaklaşma ışıkları tesis
edilecektir. Yaklaşma ışıkları için yaklaşık 190 adet yaklaşık 1300 ton
çelik boru kazıklar çakılacaktır. Üst yapı tesisleri için yaklaşık
16,000 metrekarelik terminal binasını kapsayan ve içerisinde teknik blok
ile ısı, güç merkezi, emniyet, giriş kontrol, iş makineleri garajı,
regülatör, itfaiye binaları içeren toplam 31,400 metrekarelik kapalı
inşaat alanı projelendirilmesi yapılmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder