Ordu-Giresun Havaalanı İnşaatı Proje Müdürü İnşaat Mühendisi Ömer
Işık, Ordu-Giresun Havaalanı inşaatının yüzde 90’ının tamamlandığını
söyledi.
Önemli yapıların 50 yıllık deniz ve dalga verilerine göre
yapıldığını, Ordu-Giresun Havaalanı’nın ise 100 yıllık periyot dikkate
alınarak yapıldığını söyleyen Ordu-Giresun Havaalanı İnşaatı Proje
Müdürü İnşaat Mühendisi Ömer Işık, Karadeniz’de en yüksek dalganın 7
metre olarak belirlendiğini havaalanı yüksekliğinin ise 8 metre olduğunu
ifade etti.
Ordu-Giresun Havalimanı inşaatında 500 kişilik bir ekibin
çalıştığını söyleyen Işık; “Bu yapı dünyada üçüncü kez yapılan bir yapı.
Oldukça riskli olduğundan teknik anlamda her yönüyle değerlendirilerek
projelendirilen bir yapı oldu. Sonuçta denize bir yapı yapıyorsunuz.
Karadeniz’de böyle bir çalışma yapacaksanız eğer öncelikle Karadeniz’in
dalga boylarına ve periyoduna bakmak lazım. Ve bu periyotların kaç yılda
bir tekerrür ettiğini de göz ardı etmemek gerekir. Bu şekilde yapılar
yapılırken 50 yıllık deniz, dalga verilerine bakılır. Ama bu yapı çok
önemli olduğu için 100 yıllık bir periyot dikkate alarak
projelendirilmesi yapıldı. Yani 100 yılda bir gelecek dalganın
yüksekliği ve periyodu baz alındı” dedi.
“Türkiye’nin göz bebeği olacak”
Alanı deniz tabanından yaklaşık 132 metreye varan
dolgularla doldurduklarını ifade eden Işık, "300 bin adetten fazla blok
taş yerleştirdik" dedi. Işık, konuşmasının devamında; “ Dolgu işleminde
yaklaşık 32 milyon ton taş kullanılacağını tahmin ediyoruz. Koruyucu
mendirek kısmında 9 milyon ton taş kullanılacak, pistte ise 45 milyon
ton taş kullanılacak. Ordu-Giresun Havaalanı’nın yüzde 90’ının bittiğini
söyleyebilirim. Mendirekte yaklaşık 4,5 kilometre uzunluğundadır bunun
3 bin 800’ü tamamlanmıştır. Havaalanı inşaatının yüklenici firması
Cengiz İnşaat olarak biz altyapı çalışmalarını yapmak, pisti iniş ve
kalkış için uygun hale getirmek durumundayız. Bir uçağın inebilmesi
için en başta kulesinin olması gerekiyor. Elektronik aletlerin
yerleşmesi gerekmektedir. Bunun için bir ihale yapıldı. Sanırım bu
çalışmalarda Aralık ayında başlar. Biz teknik olarak değerlendiriyoruz.
Bir inşaatın bir yapım süresi ve aşamaları vardır. Burası Türkiye’nin
göz bebeği bir havaalanı olacak. İleride burada bir sıkıntı olduğu zaman
direk olarak sorumlusu ben olacağım. Bu nedenle emniyet açısından
yüksek standartlarda bir havaalanı inşaatı yapıyoruz. Biz bu nedenle
temkinli, emniyetli ve güvenli adımlarla inşaatımıza devam ediyoruz.
Elbette bazen hava koşulları da ilerlememize engel olabiliyor.
Programımıza göre de 2014’ün sonlarına doğru hava trafiğine açılacağını
tahmin ediyorum. Ordu-Giresun Havaalanı Samsun ve Trabzon’da olduğu gibi
Devlet Hava Meydanları tarafından işletilecek” şeklinde konuştu.
ORDU HAYAT/DURSUN KIRIM
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder