13 Kasım 2013 Çarşamba

Ordu Giresun Havaalanının Yüzde 90’ı Bitti



Ordu-Giresun Havaalanı İnşaatı Proje Müdürü İnşaat Mühendisi Ömer Işık, Ordu-Giresun Havaalanı inşaatının yüzde 90’ının tamamlandığını söyledi.

Önemli yapıların  50 yıllık deniz ve dalga verilerine göre yapıldığını, Ordu-Giresun Havaalanı’nın ise 100 yıllık periyot dikkate alınarak yapıldığını söyleyen Ordu-Giresun Havaalanı İnşaatı Proje Müdürü İnşaat Mühendisi Ömer Işık, Karadeniz’de en yüksek dalganın 7 metre olarak belirlendiğini havaalanı yüksekliğinin ise 8 metre olduğunu ifade etti. 
 
Ordu-Giresun Havalimanı inşaatında 500 kişilik bir ekibin çalıştığını söyleyen Işık; “Bu yapı dünyada üçüncü kez yapılan bir yapı. Oldukça riskli olduğundan teknik anlamda her yönüyle değerlendirilerek projelendirilen bir yapı oldu. Sonuçta denize bir yapı yapıyorsunuz. Karadeniz’de böyle bir çalışma yapacaksanız eğer öncelikle Karadeniz’in dalga boylarına ve periyoduna bakmak lazım. Ve bu periyotların kaç yılda bir tekerrür ettiğini de göz ardı etmemek gerekir. Bu şekilde yapılar yapılırken 50 yıllık deniz, dalga verilerine bakılır. Ama bu yapı çok önemli olduğu için 100 yıllık bir periyot dikkate alarak projelendirilmesi yapıldı.  Yani 100 yılda bir gelecek dalganın yüksekliği ve periyodu baz alındı” dedi.

“Türkiye’nin göz bebeği olacak”

Alanı deniz tabanından yaklaşık 132 metreye varan dolgularla doldurduklarını ifade eden Işık, "300 bin adetten fazla blok taş yerleştirdik" dedi. Işık, konuşmasının devamında; “ Dolgu işleminde yaklaşık 32 milyon ton taş kullanılacağını tahmin ediyoruz. Koruyucu mendirek kısmında 9 milyon ton taş kullanılacak, pistte ise 45 milyon ton taş kullanılacak. Ordu-Giresun Havaalanı’nın yüzde 90’ının bittiğini söyleyebilirim.  Mendirekte yaklaşık 4,5 kilometre uzunluğundadır bunun 3 bin 800’ü tamamlanmıştır. Havaalanı inşaatının yüklenici firması Cengiz İnşaat olarak biz altyapı çalışmalarını yapmak, pisti iniş ve kalkış için uygun hale getirmek durumundayız.  Bir uçağın inebilmesi için en başta kulesinin olması gerekiyor. Elektronik aletlerin yerleşmesi gerekmektedir. Bunun için bir ihale yapıldı. Sanırım bu çalışmalarda Aralık ayında başlar. Biz teknik olarak değerlendiriyoruz. Bir inşaatın bir yapım süresi ve aşamaları vardır. Burası Türkiye’nin göz bebeği bir havaalanı olacak. İleride burada bir sıkıntı olduğu zaman direk olarak sorumlusu ben olacağım. Bu nedenle emniyet açısından yüksek standartlarda bir havaalanı inşaatı yapıyoruz. Biz bu nedenle temkinli, emniyetli ve güvenli adımlarla inşaatımıza devam ediyoruz. Elbette bazen hava koşulları da ilerlememize engel olabiliyor. Programımıza göre de 2014’ün sonlarına doğru hava trafiğine açılacağını tahmin ediyorum. Ordu-Giresun Havaalanı Samsun ve Trabzon’da olduğu gibi Devlet Hava Meydanları tarafından işletilecek” şeklinde konuştu.

ORDU HAYAT/DURSUN KIRIM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder